HUJAN DI HATI, BILAKAN BERHENTI...

Monday, December 19, 2005

RELAX SEKEJAP

Hari ini tak ada n3 baru, penulis nak berihat sambil dengar lagu yang Amir Zuhairi nyanyikan tanpa henti. Bukan satu tapi dua. Lagu ini sering diputar oleh Amir Zuhairi untuk Zulaikha. Sayangnya Zulaikha masih tak tahu lagi... Kasihankan?

Pembaca boleh ikut sama menyanyi, penulis cuma sediakan lirik sahaja, muzik main sendiri.

DALAM DIAM AKU MENYINTAIMU

Entah mengapa ku rasa tak menentu
Semenjak aku mengenali dirimu, sayang
Terbayang-bayang wajahmu di mataku
Hingga tersentuh rasa indah di kalbu
apakah ertinya

Aku tak tahu mengapa aku rindu
Ingin ku curah tetapi rasa malu
Cubalah engkau mengerti isi hati ku
Di dalam diam aku menyintai mu

Ku harap kau faham perasaan ku
yang kini dilamun rindu pada mu
sungguhnya aku telah jatuh cinta
oh...indahnya bila bersama mu
cinta ku dengan ikhlasnya
janganlah engkau sia-siakan

*******

MUNGKINKAH TERJADI

Seringkali hati bertanya
Tiap saat kita bersama
Sampai bilaku harus memendam rasa

Tak pernah aku merasai
Bibir terkunci
Jiwa bergelora rasa tak percaya
Adakah ku bermimpi
Mimpi di siang hari

( korus )
Dirimu... telah lama ku nantikan
Wajah yang bermain
Di mimpi-mimpiku
Hidupku.. kini bagaikan penjara
Tanpamu di sisi tak bermakna oh..oh..

Mungkinkah akan terjadi
Dirimu aku miliki
Berilah tanda kepastianmu
Namun jika tak tercapai
Harapanku
Selama hayat dirimu tetapku sanjungi

6 Comments:

  • At Monday, December 19, 2005 9:52:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hi Ija..
    juz 1 2 know, saper Amir n Zulaikha ni??...mcm kisah benar jerr..hehehe...they all ni ada kene mengena dgn Ija yerr..mcm yg Ija kata 'antara realiti n fantasi'....

     
  • At Monday, December 19, 2005 1:14:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    anonymous (Mon Dec 19, 09:52:25 AM MYT),jgn kacau2 ija. adakan tak siap ceta ni.......... kalu tu sampai terjadi aku cari kau sampai lobang cacing..... ha ha ha.

    tak pe ija rehat2 dulu n jgn lupa terus menulis..... hv a nice day.

     
  • At Tuesday, December 20, 2005 2:26:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    anonymous:
    (nak juga kenal dgn. anonymous..)

    Amir n Zulaikha memang wujud di luar sana; siapa2 pun boleh jadi Amir n Zulaikha..

    Dalam sesebuah novel memang ada gabungan antara realiti & fantasi, tempat2 dlm. e-novel ini memang betul..

    thx dtg. membaca cerita saya..

    :)

     
  • At Tuesday, December 20, 2005 2:31:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    kak ida..

    cool lah kak ida,
    (gelak dengar kak ida cakap mcm. tu)

    dia tu cuma nak tahu aje..

    have a nice day jg utk kak ida; balik kg ke cuti2 hujung tahun ni?

    salam untuk famili kak ida
    ;p

     
  • At Tuesday, December 20, 2005 4:33:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ija,

    bile nak sambung cite nih? copekla sket..

     
  • At Wednesday, December 21, 2005 1:36:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    anonymous:

    rancangan tergendala sebentar,
    n3 lewat sedikit!

    :p

     

Post a Comment

<< Home